ارجاع به محدوده سلول ها یکی از مهارت های بسیار اساسی لازم برای استفاده موثر از اکسل است. همانطور که شما شروع به ایجاد فرمول های پیچیده تر می کنید، ممکن است تعجب کنید که آیا راهی برای ارجاع، در یک مرجع محدوده، به یک "پشته" از سلول ها در چندین کاربرگ وجود دارد، همانطور که می توانید به سطرها یا ستون ها مراجعه کنید. کاربرگ فعلی به عنوان مثال، فرمول زیر راهی برای ارجاع به تمام سلول های ستون B است:
=SUM(B:B)
توجه داشته باشید که لازم نیست یک ردیف شروع یا پایان ارائه کنید. فقط باید نام ستون را وارد کنید. شما همچنین می توانید همین کار را برای مراجع ردیف انجام دهید. موارد زیر به محدوده تمام سلول های ردیف 3 اشاره دارد:
=SUM(3:3)
مشکل ارجاع همه سلولها در یک موقعیت تنظیم شده در طیف وسیعی از کاربرگها این است که «نام مجموعه» منحصربهفردی برای اعمال به سلولهای آن موقعیت وجود ندارد. به عنوان مثال، سطرها دارای اعداد و ستون ها دارای حروف هستند. "پشته" سلول ها در سراسر کاربرگ ها نام قابل مقایسه ای ندارند.
بنابراین، تنها راهی که میتوانید به یک سلول در طیف وسیعی از کاربرگها مراجعه کنید، روش نسبتاً صریحی است که مایکروسافت دیکته میکند. به عنوان مثال، موارد زیر به محدوده سلول D5 در سه صفحه اشاره دارد:
=SUM(Sheet1:Sheet3!D5)
با درک اینکه برگهها باید در محدوده نامگذاری شوند، میتوانید با اطمینان از اینکه فقط کاربرگهای جدید را بین برگههای آغاز و پایان مشخص شده در فرمول خود اضافه میکنید، یک محدوده در حال گسترش را اضافه کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک الگو برای یک فاکتور دارید، و کتاب کار شما حاوی تمام فاکتورهایی است که امسال ایجاد کرده اید. علاوه بر این، هر فاکتور دارای مجموع در سلول F15 است. اگر یک کاربرگ خلاصه میخواهید که مجموع تمام صورتحسابها را نشان دهد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید اولین فاکتور اولین کاربرگ در کتاب کار شما باشد، الگوی فاکتور شما آخرین کاربرگ باشد و کاربرگ خلاصه شما باشد. آخرین مورد در کتاب کار به این ترتیب، فرمول شما می تواند چیزی شبیه به:
=SUM(Inv01001:InvTemplate!F15)
هر زمان که نیاز به افزودن فاکتور جدید داشتید، فقط مطمئن شوید که بلافاصله قبل از الگوی فاکتور اضافه شده است. فاکتورهای شما مرتب می مانند و فرمول شما همیشه مجموع صحیح را برمی گرداند.