برنت پرسید که آیا امکان چاپ یک ستون و یک ردیف از یک برگه روی همان کاغذ وجود دارد یا خیر؟ (رئیس او می خواست فقط اطلاعات "تقاطع" را ببیند.) متأسفانه، هیچ راه ذاتی در اکسل وجود ندارد که مشخص کند فقط یک ستون و یک ردیف را چاپ کند. اگر هم ستون و هم سطری را که میخواهید چاپ کنید انتخاب کنید، و سپس فقط انتخاب را چاپ کنید، اکسل همچنان آنها را بهعنوان انتخابهای جداگانه در نظر میگیرد و آنها را به این روش چاپ میکند. با این حال، چند راه حل وجود دارد.
اولین رویکرد این است که به سادگی اطلاعاتی را که نمی خواهید چاپ کنید با تنظیم رنگ فونت آن بر روی سفید "پنهان" کنید. با دنبال کردن این مراحل کلی می توانید این کار را انجام دهید:
- اولین محدوده سلول هایی را که نمی خواهید در پرینت ظاهر شوند انتخاب کنید.
- رنگ متن آن سلول ها را به سفید تغییر دهید.
- مراحل 1 و 2 را برای هر محدوده ای که نمی خواهید در چاپ شده تکرار کنید.
- برگه خود را به طور معمول چاپ کنید.
- کل کاربرگ را انتخاب کنید (Ctrl+A را فشار دهید).
- رنگ متن داخل سلول ها را به Automatic تغییر دهید.
روش دیگر کپی کردن سطر و ستون در یک کاربرگ متفاوت است. این کار با استفاده از صفحه کلید سریع و آسان است (Ctrl+C برای کپی کردن و Ctrl+V برای چسباندن)، اما یک اشکال دارد. اگر سطر یا ستونی که کپی میکنید حاوی فرمولهایی باشد که به سایر قسمتهای کاربرگ متکی هستند، دادههای کپی شده نتایج مناسبی را نشان نمیدهند. بنابراین، بهترین رویکرد "برش و چسباندن" به شرح زیر است:
- یک کاربرگ جدید و خالی در کتاب کار خود وارد کنید.
- به صفحه کاری که حاوی سطر و ستونی است که می خواهید کپی کنید بروید.
- ستونی را که می خواهید کپی کنید انتخاب کنید و Ctrl+C را فشار دهید.
- به کاربرگ جدید بروید و ستونی را که میخواهید در آن جایگذاری شود انتخاب کنید.
- تب Home نوار را نمایش دهید.
- روی فلش رو به پایین کوچک زیر ابزار چسباندن، نزدیک لبه سمت چپ روبان کلیک کنید و سپس مقادیر چسباندن را انتخاب کنید.
- به کاربرگ حاوی داده های اصلی شما برگردید.
- ردیفی را که می خواهید کپی کنید انتخاب کنید و Ctrl+C را فشار دهید.
- به کاربرگ جدید بروید و ردیفی را که میخواهید چسبانده شود انتخاب کنید.
- با دنبال کردن مراحل 5 و 6 دوباره اطلاعات را جایگذاری کنید.