ایجاد سوال
dark_mode
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
13 visibility
موضوع: آفیس توسط:

ویژگی تکمیل خودکار اکسل می تواند یک صرفه جویی عالی در هنگام وارد کردن اطلاعات باشد. با این حال، ممکن است بخواهید این ویژگی را برای یک ورک بوک خاص غیرفعال کنید. شاید شما نمی خواهید این ویژگی توسط کسی که از ورک بوک شما استفاده می کند استفاده کند. اگر یک ماکرو ایجاد کنید که بتواند تشخیص دهد که چه زمانی با آن ورک بوک خاص کار می کنید، انجام این کار آسان است.

برای خاموش کردن ویژگی تکمیل خودکار برای یک ورک بوک خاص، این مراحل را دنبال کنید:

Private Sub Workbook_Activate()
    Application.CellDragAndDrop = False
End Sub
Private Sub Workbook_Deactivate()
    Application.CellDragAndDrop = True
End Sub
  1. ورک بوکی را که می خواهید ویژگی تکمیل خودکار را غیرفعال کنید، باز کنید. (این باید تنها ورک بوکی باشد که باز دارید.)
  2. Alt+F11 را فشار دهید تا ویرایشگر VBA باز شود.
  3. با استفاده از پنجره Project، شی ThisWorkbook را در ورک بوکی که در مرحله 1 باز کردید انتخاب کنید.
  4. F7 را فشار دهید. پنجره Code برای شی ThisWorkbook ظاهر می شود.
  5. در پنجره کد، دو ماکرو زیر را وارد کنید:
  6. ویرایشگر VBA را ببندید.
  7. ورک بوک خود را ذخیره کنید.

اولین ماکرو تنها زمانی اجرا می شود که ورک بوک خاص فعال شود. به عبارت دیگر، زمانی که ورک بوک به تمرکز می رسد یا انتخاب می شود. هنگامی که یک ورک بوک متفاوت به تمرکز می رسد، ماکرو دوم اجرا می شود.

اگر خواستی، با این لینک از ما حمایت کن

پاسخ شما

looks_5نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
عدد چهار رقمی در تصویر را وارد کنید

برای جلوگیری از این تایید در آینده, لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید.
اگر حساب گوگل دارید به راحتی وارید شوید

0 پاسخ وجود دارد

سوال مشابهی یافت نشد

برای دسترسی راحت به مطالب سایت ، اپلیکیشن سایت را نصب کنید
و لطفا بعد از نصب امتیاز دهید. با تشکر از حمایت شما

23.2k سوال

8.5k پاسخ

608 دیدگاه

9.7k کاربر

67 نفر آنلاین
0 عضو و 67 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 7374
بازدید دیروز: 8462
بازدید کل: 15418066
...