هنگامی که Katara یک PivotTable ایجاد می کند، اکسل به طور خودکار داده هایی را که در PivotTable ظاهر می شود مرتب می کند. او ترجیح می دهد که داده ها را اصلا مرتب نکند—در محدوده داده ای که جدول محوری را بر اساس آن قرار می دهد بسیار خوب است. کاتارا متعجب است که آیا راهی برای خاموش کردن مرتب سازی خودکار وجود دارد یا خیر.
مرتب سازی خودکار را می توان با استفاده از تنظیماتی که (راستش بگویم) پیدا کردن آن آسان نیست، خاموش کرد. این مراحل را دنبال کنید:

شکل 1. کادر محاوره ای More Sort Options.
- PivotTable خود را همانطور که به طور معمول انجام می دهید ایجاد کنید.
- بسته به اینکه می خواهید بر مرتب سازی ستون یا ردیف تأثیر بگذارید، روی فلش رو به پایین در سمت راست سلول برچسب های ستون یا سلول برچسب های ردیف کلیک کنید. اکسل برخی از گزینه ها را نمایش می دهد.
- گزینه های مرتب سازی بیشتر را انتخاب کنید. اکسل کادر محاوره ای مرتب سازی را نمایش می دهد.
- در پایین سمت چپ کادر محاوره ای گزینه های بیشتر را کلیک کنید. اکسل کادر محاوره ای More Sort Options را نمایش می دهد. (شکل 1 را ببینید.)
- اولین چک باکس را در کادر محاوره ای پاک کنید (هر بار که گزارش به روز می شود به طور خودکار مرتب شود).
- روی OK کلیک کنید تا کادر گفتگوی More Sort Options رد شود. اکسل دوباره کادر محاوره ای مرتب سازی را نمایش می دهد.
- روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای مرتب سازی حذف شود.
اگر می خواهید قابلیت های دیگر مرتب سازی PivotTable را بررسی کنید، ممکن است این صفحه وب، توسط Debra Dalgleish، مفید باشد:
https://www.contextures.com/excel-pivot-table-sorting.html