وجود ندارد
در این مقاله نحوه رفع خطای Office 365 AADSTS51004 را خواهیم دید، حساب کاربری در فهرست وجود ندارد . این خطا زمانی نشان داده می شود که کاربر سعی می کند به Office 365، برنامه های شرکتی مبتنی بر ابر یا هر برنامه دسکتاپ Office 365 وارد شود. این خطا در اولین تلاش ظاهر می شود، اما وقتی صفحه را به روز می کنید، یک گزارش خطای دقیق دریافت خواهید کرد. گزارش دوم دارای گزینه کپی پیست است. می توانید آن را برای اقدام به مدیر ارسال کنید.
خطای AADSTS51004 Office 365 نشان می دهد که کاربر از اعتبارنامه صحیح برای ورود به سیستم استفاده کرده و توانسته با موفقیت احراز هویت کند. اما، از جمله دلایل دیگر، ممکن است کاربر حذف شده باشد یا حساب هنوز همگام سازی نشده باشد. پیام خطا به این صورت است:
AADSTS51004: The user account does not exist in the directory. To sign into this application, the account must be added to the directory.
خطای AADSTS51004 چیست؟
AADSTS51004 یک کد پیام خطایی است که زمانی اتفاق می افتد که یک حساب کاربری در یک فهرست خاص مانند Microsoft Azure Active Directory (AD) وجود نداشته باشد. برای دسترسی به برنامه، حساب کاربری باید به عنوان مهمان یا به عنوان یک دامنه مستقل به AD اضافه شود. این خطا زمانی ایجاد می شود که حساب کاربری فاقد شناسه Immutable در برنامه های Office 365 باشد.
What causes AADSTS51004 Office 365 error?
دلایل متعددی برای دریافت خطای AADSTS51004 وجود دارد. فهرست زیر این علل؛
- نوع حساب نادرست اگر کاربری بخواهد با استفاده از حساب های شخصی خود در حساب های چند مستاجر وارد سیستم شود، با خطا مواجه می شود.
- کاربر مهمان دعوت نشده است . کاربر ممکن است هنگام تلاش برای دسترسی به حسابی که توسط سرپرست دعوت نشده است، این خطا را دریافت کند.
- ادمین اکانت رو پاک کرد ممکن است مدیر یک حساب کاربری را از فهرست حذف کرده باشد. اگر کاربری سعی در ایجاد مجدد چنین حساب کاربری داشته باشد، با خطای AADSTS51004 مواجه خواهد شد.