اکسل دارای قابلیتی است که در صورت بروز مشکل در کامپیوتر شما باعث ذخیره خودکار فایل های موقت می شود. (شما روال را می دانید - برق قطع می شود، هر چه باشد.) این ویژگی Recover خودکار نام دارد. هنگامی که یک فایل بازیابی خودکار در دیسک ذخیره می شود، در فهرستی که شما مشخص می کنید قرار می گیرد. برای تغییر دایرکتوری مورد استفاده برای ذخیره فایل های بازیابی خودکار، مراحل زیر را دنبال کنید:

شکل 1. گزینه های ذخیره در کادر محاوره ای Excel Options.
- کادر محاوره ای Excel Options را نمایش دهید. (در اکسل 2007 روی دکمه Office کلیک کنید و سپس روی Excel Options کلیک کنید. در اکسل 2010 یا نسخه جدیدتر، تب File را در نوار نمایش داده و سپس روی گزینه ها کلیک کنید.)
- روی دکمه ذخیره در سمت چپ کادر محاوره ای کلیک کنید. (شکل 1 را ببینید.)
- در کادر AutoRecover File Location، مسیر کامل پوشه ای که می خواهید فایل ها در آن ذخیره شوند را وارد کنید.
- روی OK کلیک کنید.