شما قبلاً می دانید که چگونه با استفاده از ابزارهای داخلی ارائه شده توسط Word، یک لیست شماره گذاری ایجاد کنید. اگر یک لیست شماره دار ایجاد کنید که بیش از 9 مورد در آن باشد، ممکن است متوجه شوید که اعداد شما برای هر مورد به درستی ردیف نمی شوند. به عنوان مثال، اعداد آنطور که انتظار دارید روی نقطه اعشار ردیف نمی شوند. رفع این وضعیت به اندازه کافی آسان است. این مراحل را دنبال کنید:
شکل 1. کادر محاوره ای Define New Number Format.
- تمام موارد موجود در لیست شماره گذاری شده را انتخاب کنید.
- در تب Home نوار، روی فلش کشویی در سمت راست ابزار Numbering در گروه Paragraph کلیک کنید. Word یک پالت گزینه را نمایش می دهد.
- روی گزینه Define New Number Format کلیک کنید. Word کادر محاورهای Define New Number Format را نمایش میدهد، و همه گزینههای موجود در کادر محاورهای باید با آنچه در لیست شمارهگذاری شدهای که در مرحله 1 انتخاب کردهاید، مطابقت داشته باشند. (شکل 1 را ببینید.)
- با استفاده از لیست کشویی Alignment، سمت راست را انتخاب کنید.
- روی OK کلیک کنید.