زیرنویس ها معمولاً به عنوان یک عنصر طراحی یک سند گنجانده می شوند. به عنوان مثال، طراحی شما ممکن است دیکته کند که هر جدول باید دارای عنوانی باشد که جدول را مشخص کند. دو روش وجود دارد که می توانید یک عنوان در سند خود اضافه کنید. اولین مورد این است که خودتان را بسازید، و دوم این که Word زیرنویس را برای شما اضافه کند.
اگر می خواهید عنوان خود را اضافه کنید، به سادگی یک پاراگراف جدید را شروع کنید و عنوان را تایپ کنید. سپس مطمئن شوید که پاراگراف با سبک Caption قالب بندی شده است.
اگر می خواهید به Word دستور دهید تا عنوان را اضافه کند، این مراحل را دنبال کنید:
شکل 1. کادر محاوره ای Caption.
- شیء مورد نظر را که میخواهید شرح داده شود (مانند شکل یا جدول) انتخاب کنید، یا نقطه درج را در جایی که میخواهید زیرنویس قرار گیرد، قرار دهید.
- تب References روبان را نمایش دهید.
- روی ابزار Insert Caption در گروه Captions کلیک کنید. Word کادر محاوره ای Caption را نمایش می دهد. (شکل 1 را ببینید.)
- با استفاده از لیست کشویی Label، کلمه ای را که می خواهید در ابتدای عنوان نمایش داده شود، مشخص کنید.
- اگر یک شی را در مرحله 1 انتخاب کرده اید، از لیست کشویی Position برای تعیین جایی که می خواهید عنوان در رابطه با شی ظاهر شود استفاده کنید.
- در کادر Caption، هر عبارت اضافی را که می خواهید در عنوان خود مشخص کنید.
- روی OK کلیک کنید.
از آنجایی که چندین مرحله برای درج یک عنوان به این روش وجود دارد، ممکن است تعجب کنید که چرا کسی از Word برای اضافه کردن عنوان استفاده می کند. چندتا دلیل داره. اول از همه، وقتی Word عنوان را درج می کند، مقدار مشخصی از یکنواختی استفاده می شود. میتوانید همان برچسب را مشخص کنید تا در ابتدای هر یک از زیرنویسها ظاهر شود. دوم، عددی که به عنوان اضافه میشود بهعنوان یک فیلد ترتیبی ایجاد میشود. این به این معنی است که حتی اگر بعداً عنوان را جابهجا کنید، شمارهگذاری عنوان بهطور خودکار توسط Word بهروزرسانی و تصحیح میشود. در نهایت، اگر کار کردن با استایل ها راحت نیستید، استفاده از Word برای اضافه کردن عنوان، شما را از لزوم تخصیص سبک باز می دارد.