همانطور که از Word استفاده می کنید، مواقع زیادی وجود خواهد داشت که نیاز به تنظیم مجدد لیست موارد دارید. Word ابزار مرتبسازی را فراهم میکند که مرتب کردن مجدد لیستها را آسان میکند. برای مرتب کردن متن انتخابی، این مراحل را دنبال کنید:
شکل 1. کادر محاوره ای مرتب سازی متن.
- متن حاوی لیست را برای مرتب سازی انتخاب کنید. مطمئن شوید که فقط لیست انتخاب شده است.
- در تب Home نوار، به گروه Paragraph نگاه کنید. هنگامی که بر روی ابزار مرتب سازی کلیک می کنید، Word کادر محاوره ای مرتب سازی متن را نمایش می دهد. (شکل 1 را ببینید.)
- در لیست کشویی Sort Type، نوع مرتبسازی را که میخواهید Word انجام دهد انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر اولین اطلاعات در لیست متن شما نشان دهنده یک تاریخ باشد، تاریخ را به عنوان نوع مرتب سازی انتخاب می کنید.
- با استفاده از دکمه های رادیویی، مشخص کنید که مرتب سازی باید صعودی یا نزولی باشد.
- روی OK کلیک کنید.
تابع مرتب سازی در Word نسبتاً ابتدایی است. اگر میخواهید مرتبسازی پیشرفتهتری انجام دهید، دادههای خود را در اکسل کپی کنید یا یک شی صفحهگسترده اکسل را در سند Word خود جایگذاری کنید.