هنگام کار با PivotTables، ممکن است نیاز داشته باشید تعیین کنید که PivotTable دارای چند ردیف است. چند راه وجود دارد که می توانید در مورد این موضوع پیش بروید. اگر میخواهید از فرمول کاربرگ استفاده کنید، میتوانید فرمولی ایجاد کنید که تعداد سلولها را برمیگرداند.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعیین کنید کدام ستون از PivotTable خود را می خواهید شمارش کنید. به خاطر این مثال، اجازه دهید بگوییم که میخواهید ستون C را بشمارید. کادر محاورهای New Name را نمایش دهید و در قسمت Name یک نام برای دادههای خود تعیین کنید. در قسمت Refers To فرمول زیر را وارد کنید:
=OFFSET($C$1,0,0,COUNTA($C:$C,1))
روی OK کلیک کنید، و شما یک نام به محدوده ای از داده های تعریف شده توسط فرمول داده اید. با فرض اینکه نامی که استفاده کردید PTRows بود، می توانید از فرمول زیر در یک سلول معمولی استفاده کنید:
=ROWS(PTRows)
آنچه برگردانده می شود تعداد ردیف های موجود در محدوده داده است که نشان دهنده PivotTable شما است.
اگر می خواهید تعداد ردیف ها را در یک ماکرو تعیین کنید، خط زیر مقدار را به متغیر lRowCount اختصاص می دهد:
lRowCount = ActiveSheet.PivotTables("Pivottable1").TableRange2.Rows.Count
این کد تعداد تمام ردیفهای موجود در PivotTable از جمله فیلدهای صفحه را برمیگرداند. اگر میخواهید فیلدهای صفحه را حذف کنید و فقط تعداد ردیفهای موجود در PivotTable اصلی را برگردانید، میتوانید به جای آن از این کد استفاده کنید:
lRowCount = ActiveSheet.PivotTables("Pivottable1").TableRange1.Rows.Count