اکسل می تواند به راحتی چندین کتاب کار اخیری که ویرایش کرده اید را پیگیری کند. این لیست از فایل ها اغلب به عنوان لیست فایل های MRU (جدیدترین استفاده شده) نامیده می شود. اکسل به شما امکان می دهد دقیقاً تعداد فایل هایی را که می خواهید در این لیست ردیابی شوند مشخص کنید. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید تعداد فایل های MRU را تغییر دهید:

شکل 1. گزینه های پیشرفته از کادر محاوره ای Excel Options.
- کادر محاوره ای Excel Options را نمایش دهید. (در اکسل 2007 روی دکمه آفیس کلیک کنید و سپس روی Excel Options کلیک کنید. در اکسل 2010 یا نسخه جدیدتر، تب File روبان را نمایش دهید و سپس روی گزینه ها کلیک کنید).
- روی Advanced در سمت چپ کادر گفتگو کلیک کنید.
- در میان گزینه های موجود حرکت کنید تا قسمت نمایش را ببینید. (شکل 1 را ببینید.)
- از کنترل با برچسب Show this Number of Recent Workbooks برای نشان دادن تعداد فایل هایی که می خواهید در لیست MRU ظاهر شوند استفاده کنید. (می توانید مقدار را تا 50 تنظیم کنید.)
- روی OK کلیک کنید.