وقتی بارها و بارها با همان کتابهای کاری کار میکنید، ممکن است بخواهید راهی سریع برای رسیدن به آن کتابهای کاری پیدا کنید. این را می توان به راحتی در اکسل انجام داد. اگر از Excel 2007 استفاده می کنید، فقط این مراحل را دنبال کنید:
- روی دکمه Office کلیک کنید.
- نشانگر ماوس را روی سه گزینه اولی که می بینید (جدید، باز یا ذخیره) ببرید. اکسل در سمت راست لیستی از کتابهای کاری اخیری که استفاده کرده اید را نمایش می دهد.
- روی نماد پین فشاری که در سمت راست کتابهای کاری که مرتباً استفاده میکنید، ظاهر میشود، کلیک کنید.
اگر از اکسل 2010 یا نسخه جدیدتر استفاده می کنید، مراحل کمی متفاوت است:
- تب File روبان را نمایش دهید.
- اگر از Excel 2010 استفاده می کنید، روی Recent در سمت چپ کادر محاوره ای کلیک کنید. اگر از اکسل 2013 یا نسخه جدیدتر استفاده می کنید، روی Open در سمت چپ کادر گفتگو کلیک کنید. در هر صورت، اکسل فهرستی از جدیدترین کتابهایی را که استفاده کردهاید به شما نشان میدهد.
- در فهرست کتابهای کار پیمایش کنید تا کتابی را که میخواهید مرتباً استفاده کنید، ببینید.
- روی نماد فشار پین که در سمت راست کتاب کار در لیست ظاهر می شود کلیک کنید. (شاید لازم باشد ماوس را روی نام کتاب کار ببرید تا نماد فشار پین را ببینید.) اکسل کتاب کار را به بالای لیست فایل ها منتقل می کند.
- مراحل 3 و 4 را برای هر کتاب کار دیگری که می خواهید "به خاطر بسپارید" تکرار کنید.
خودشه. اکنون میتوانید در هر زمانی به این کتابهای کاری که معمولاً استفاده میشوند، به سادگی با نمایش فهرست کتابهای کاری اخیر که همیشه در بالای فهرست نشان داده میشوند، دسترسی داشته باشید.