ایجاد سوال
dark_mode
0 دوستدار 0 امتیاز منفی
17 visibility
موضوع: آفیس توسط:

استفاده از اکسل برای محاسبه تاریخ در آینده بسیار آسان است. اگر سلولی دارید (مانند C3) که حاوی تاریخ شروع است، می توانید به سادگی از فرمولی مانند شکل زیر در یک سلول دیگر استفاده کنید:

=C3 + 3

اگر سلول را با فرمول به عنوان تاریخ فرمت کنید، سه روز آینده خواهد بود.

وقتی می خواهید روزهای کاری را محاسبه کنید، کار پیچیده تر می شود. به عنوان مثال، شما فقط می خواهید تاریخی را برگردانید که بین دوشنبه و جمعه است. اگر تاریخ شروع پنج شنبه بود، این بدان معناست که تاریخ بازگشت باید دوشنبه باشد، حتی اگر یکشنبه روز واقعی باشد که از این به بعد سه روز است.

یک راه سریع برای تعیین تاریخ سه روز کاری در آینده، استفاده از تابع CHOOSE کاربرگ است. به عنوان مثال، فرض کنید تاریخ صدور یک سند را دارید و آن تاریخ را در سلول B5 ذخیره می کنید. اگر می خواهید سلول B6 یک تاریخ را سه روز بعد نشان دهد، فرمول زیر را در سلول B6 قرار دهید و مطمئن شوید که به عنوان یک تاریخ قالب بندی شده است:

=B5 + CHOOSE(WEEKDAY(B5), 3, 3, 3, 5, 5, 5, 4)

این فرمول فرض می کند که روزهای کاری از دوشنبه تا جمعه است. در صورت تمایل می توانید با آن کار کنید تا یک هفته کاری پنج روزه متفاوت را انتخاب کنید. این فرمول به این دلیل کار می کند که تابع CHOOSE به شما امکان می دهد مقداری (3، 4 یا 5) به تاریخ سلول B5 اضافه شود. تابع WEEKDAY برای تعیین اینکه کدام یک از هفت مقدار باید استفاده شود استفاده می شود. از آنجایی که WEEKDAY مقدار 1 (یکشنبه) تا 7 (شنبه) را برمی گرداند، می توانید ببینید که مقادیر انتخاب شده توسط CHOOSE، روزهای آخر هفته را هنگام انجام جمع در نظر می گیرند.

اگر می خواهید فرمول شما تعطیلات را نیز در نظر بگیرد، پس باید کمی خلاق تر باشید. برای این موارد می توانید از تابع WORKDAY استفاده کنید:

=WORKDAY(B5,3)

بعد از اینکه سلول را به عنوان تاریخ قالب بندی کردید، تاریخ را در سه روز کاری در آینده نشان می دهد. برای گنجاندن تعطیلات، ساده ترین راه این است که تعطیلات خود را در کاربرگ تنظیم کنید. به عنوان مثال، ممکن است تعطیلات شرکت خود را در صفحه کار در سلول های K4 تا K10 قرار دهید. سپس سلول ها را انتخاب کرده و نامی مانند Holidays به آنها بدهید. اکنون می توانید از محدوده تعطیلات خود در عملکرد WORKDAY استفاده کنید. فرمول سلول B6 را تغییر دهید تا به شکل زیر در بیاید:

=WORKDAY(B5,3,Holidays)

اکنون عملکرد همیشه هنگام بازگرداندن تاریخ سه روز کاری در آینده، تعطیلات شما را در نظر می گیرد.

لازم به ذکر است که تابع WORKDAY روزهای غیر کاری را شنبه و یکشنبه فرض می کند. با این حال، ممکن است همیشه اینطور نباشد. اگر می خواهید توانایی تعیین روزهای غیر کاری مختلف را داشته باشید، باید تابع WORKDAY.INTL را بررسی کنید، که در اکسل 2010 معرفی شد. این تابع تقریباً مانند تابع WORKDAY کار می کند، با این تفاوت که یک پارامتر جدید اضافه کرده است که در آن مشخص شده است. مقام سوم برای مثال، فرض کنید که شما یک رستوران دارید و یکشنبه و دوشنبه تعطیل هستید. (این روزهای غیر کاری شما هستند.) در این صورت، می توانید روزهای کاری آینده را با تعطیلات با استفاده از موارد زیر محاسبه کنید:

=WORKDAY(B5,3,2,Holidays)

به اضافه شدن پارامتر سوم توجه کنید. این مقداری است که نشان می دهد کدام روزهای هفته روزهای غیر کاری شما هستند. مقدار می تواند یکی از موارد زیر باشد:

ارزش روزهای غیر کاری
1 شنبه یکشنبه
2 یکشنبه دوشنبه
3 دوشنبه سه شنبه
4 سه شنبه چهارشنبه
5 چهارشنبه پنجشنبه
6 پنج شنبه جمعه
7 جمعه شنبه
11 یکشنبه
12 دوشنبه
13 سهشنبه
14 چهار شنبه
15 پنج شنبه
16 جمعه
17 شنبه

به غیر از پارامتر سوم اضافه شده، تابع WORKDAY.INTL مانند تابع WORKDAY کار می کند.

اگر خواستی، با این لینک از ما حمایت کن

پاسخ شما

looks_5نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
عدد چهار رقمی در تصویر را وارد کنید

برای جلوگیری از این تایید در آینده, لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید.
اگر حساب گوگل دارید به راحتی وارید شوید

0 پاسخ وجود دارد

سوال مشابهی یافت نشد

برای دسترسی راحت به مطالب سایت ، اپلیکیشن سایت را نصب کنید
و لطفا بعد از نصب امتیاز دهید. با تشکر از حمایت شما

23.2k سوال

8.5k پاسخ

608 دیدگاه

9.7k کاربر

75 نفر آنلاین
0 عضو و 75 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 10648
بازدید دیروز: 8462
بازدید کل: 15421338
...