0 امتیاز
سوال شده در آفیس توسط

آموزش درج صفر قبل از عدد در Excel

برای این کار بعد از انتخاب سلول ها، دکمه Ctrl+1 را با هم بگیرید تا بخش تنظیماتی Format Cells باز شود. یا کلیک راست کرده و Format Cell را انتخاب کنید ( کاربران مک لازم است که بجای این کلید ترکیبی از Command+1 استفاده کنند )

نمایش صفر قبل از عدد در اکسل

خب با این کار پنجره ای به نام Format Cells باز می شود.

در این پنجره معمولا ۶ تب وجود دارد که ما با تب اولی یعنی Number” کار داریم. روی این تب کلیک کنید و از میان گزینه هایی که درپانل سمت چپ مشاهده می کنید Custom را انتخاب کنید که معمولا آخرین گزینه است.

در این بخش فیلد های قابل تنظیم وجود دارد.

به بخش Type بروید و در این جا باید تعداد صفر هایی که می خواهید پیش از عدد نوشته شود و نمایش داده شود را بنویسید. مثلا در این مثال ما می خواهیم فقط ۴ صفر نمایش داده شود پس تنظیمات بدین صورت است:

نمایش صفر پیش از عدد اکسل

البته می توانید در این شرایط برخی المان ها را با دست وارد کنید ( به صورت دستی نه اتوماتیک )

مثلا اگر در حال تنظیم یک سند برای محصولات زیر ۵۰۰ دلار هستید که گاهی سنت هم در آن قرار دارد، می توانید این گزینه را تا ۳ صفر تغییر دهید و بعضی وقت ها که لازم است این مقدار را به صورت دستی وارد کنید.

Show zero before the number in Excel

به دلیل محدودیت های خاص معمولا لازم است که این تنظیمات را هر چند مدت یک بار روی یک شیت خاص تکرار کنید و بدین صورت یک شیت تر و تمیز و دلخواه داشته باشید.

منبع

پاسخ شما

نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
کد امنیتی:

برای جلوگیری از این تایید در آینده, لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید.

سوالات مشابه

531 سوال

208 پاسخ

20 دیدگاه

2.8k کاربر

10 نفر آنلاین
1 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
اعضای حاضر در سایت
بازدید امروز: 3070
بازدید دیروز: 6455
بازدید کل: 751875
خوش آمدید
با توجه به تغییر هسته اصلی سایت در صورت مشکل در ورود به سایت از گزینه "فراموشی رمز" استفاده کنید و رمز جدید برای خود بسازید
همچنین می توانید از کانال تلگرام ما هم استفاده کنید : PCcamp@
برای استفاده از تمامی امکانات سایت لطفا از منوی بالای سمت چپ ثبت نام نمایید یا وارد سایت شوید
...