به طور معمول، Word اسناد شما را با فرمت Word ذخیره می کند. از نظر فنی، این به معنای چیزهای متفاوتی برای نسخه های مختلف Word است. با این حال، یک راه ساده برای نگاه کردن به آن این است که به این معنی است که اسناد شما به روشی خاص ذخیره می شوند که توسط نسخه Word شما قابل درک است، اما ممکن است توسط برنامه های دیگر قابل درک نباشد.
اگر کار زیادی برای ایجاد اسناد برای نسخههای دیگر Word یا سایر برنامهها انجام میدهید، ممکن است بخواهید فرمت فایل پیشفرض دیگری را برای اسناد خود تعیین کنید. Word با دنبال کردن این مراحل این کار را آسان می کند:

شکل 1. گزینه Save از کادر گفتگوی Word Options.
- کادر محاوره ای Word Options را نمایش دهید. (در Word 2007 روی دکمه Office کلیک کنید، سپس روی Word Options کلیک کنید. در Word 2010 یا نسخه های جدیدتر، زبانه File را در نوار نمایش داده و سپس روی گزینه ها کلیک کنید.)
- روی گزینه Save در سمت چپ کادر محاوره ای کلیک کنید. (شکل 1 را ببینید.)
- از فهرست کشویی Save Files In This Format برای انتخاب فرمت فایل پیش فرض استفاده کنید.
- روی OK کلیک کنید.